Поради батькам дітей з ООП
Дитина із особливими потребами
потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину
загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба
навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
· Пам’ятайте, що дитина не винна в тому,
що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку
зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням
під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї).
· Усвідомте, що виховання та навчання
дитини з особливими потребами – це довготривалий, складний процес, що потребує
Вашого уміння, терпіння, знання.
· Навчіться давати інструкції: вони
повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто
«виключиться» і не почує Вас.
· У взаєминах з дитиною не допускайте
«вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і
обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному
закладі.
· Для підняття самооцінки, віри дитини в
свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.
· У повсякденному спілкуванні з дитиною
із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є
імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною
агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано
дати можливість вибору для малюка.
· Разом з дитиною визначте систему
заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил
поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос
промовляти ці правила.
· Старанно, своєчасно виконуйте
побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо
необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців.
· Намагайтеся щоденно закріплювати
завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте
завдання за неї.
· Якщо дитина втомилася – дайте їй
невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
· Не вимагайте від дитини більше, ніж
вона може.
Корекція затримки психічного
розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види
її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було
підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля
дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до
віку і можливостей дитини.
Рекомендації батькам
щодо підготовки
домашніх завдань
1. Намагайтеся
створити умови, які полегшують навчання дитини:
- побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера,
зручне місце для занять);
- емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте
терпіння, не ображайте в разі невдач);
- культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами,
книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми,
обговорюйте побачене).
2. Слухайте
свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати,
перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
3. Регулярно
ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять
для контролю й надання можливої допомоги.
4. Діліться
з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
5. Пам’ятайте,
що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не
можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й
коли ці знання стануть у пригоді.
6. Не
залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами
інших.
7. Пам’ятайте,
що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань
учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9
класів – до 4 годин.
8. Створюйте
традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей.
Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.
Немає коментарів:
Дописати коментар