ПОРТФОЛІО

Якісні показники

індивідуального

оцінювання.

Технологія портфоліо

Портфоліо (у широкому розумінні) — це спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень школяра протягом певного періоду навчання. Портфоліо належить до «аутентичного», тобто істинного, найбільш наближеного до реального оцінювання, до індивідуалізованої оцінки, зорієнтованої не лише на процес оцінювання, а й самооцінювання.

Педагогічна ідея навчального портфоліо як форма оцінки передбачає (за С.Дж. Пейном, М. Чошановим): зміщення акценту з того, що учень не знає і не вміє на те, що він знає і вміє з даної теми, розділу, предмета; інтеграцію кількісних і якісних оцінок; домінування самооцінки по відношенню до зовнішньої оцінки.

Портфоліо завжди візуалізоване (може бути у вигляді спеціальної папки, картотеки). Однак його зміст не може зводитися до папки учнівських робіт. Це має бути спеціально спланована та організована індивідуальна добірка матеріалів і документів, яка демонструє зусилля, динаміку і досягнення учня в різних галузях. Ось чому кінцеву мету навчального портфоліо вбачають в унаочненні прогресу навчання за результатами навчальної діяльності. На думку дослідників основним має бути не портфоліо документів, а портфоліо творчих робіт. Інакше кажучи, розділ «Творчі роботи» має стати основним, а розділ «Офіційні документи» має відійти на другий план і застосовуватися як додаток.

Укладання портфоліо допомагає вчителю: розкрити індивідуальні можливості дитини, стежити за динамікою навчальних досягнень учня за певний проміжок часу; визначати ефективність та відповідність індивідуального навчального плану можливостям дитини, відтак коригувати його. стежити за розвитком соціалізації та формуванням особистості учня. здійснювати зворотний зв’язок між дитиною, батьками, вчителем.

Мета учнівського портфоліо полягає у такому: - формування в учня відповідальності і самостійності навчання; - розвиток вміння давати якісну оцінку результатів власного навчання та діяльності; - розвиток вміння аналізувати власні інтереси, схильності, потреби і співвідносити їх з наявними можливостями. (Цей чинник, зважаючи на низьку спроможність дитини з особливими освітніми потребами адекватно оцінити свій фізичний стан, інтелектуальні можливості, помітно завищену або знижену самооцінку, порівняно з нормою, допоможе розвивати позитивні якості особистості); - формування пізнавальних інтересів і готовність до самостійного пізнання; - самостійна добірка матеріалів портфоліо породжує ситуацію успіху, призводить до підвищення самооцінки і впевненості у власних можливостях. Добирати портфоліо учнями можна починати вже у початковій школі і залучати до цієї роботи учнів усього класу.





















Немає коментарів:

Дописати коментар