Таблиця обов'язків учителя, асистента вчителя, діяльності, яку вони виконують спільно
Обов'язки вчителя |
Спільна робота вчителя та асистента вчителя |
Обов'язки асистента вчителя |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі
даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП |
• Обговорити можливості учня з ООП, його сильні
та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
• Вести спостереження за особливостями
психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП,
ІПР. |
Розробка програми • Розробити програму навчання
на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути
альтернативи. |
• Обговорити бажані результати для учня.
Обговорити освітні, поведінкові та емоційні цілі. Участь у розробці ІНП, ІПР
учня з ООП |
• Підготувати індивідуальний навчальний план
(ІНП), індивідуальну програму розвитку (ІПР). Оновлювати інформацію про учнів
та ІНП, ІПР. |
Планування • Спланувати роботу на уроці та
відібрати ресурси. • Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. • Визначити
пріоритети |
• Обговорити підготовку матеріалу та зміну
навчального плану з огляду на потреби учня |
• Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у
розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю |
Спостереження • Розробити чітку систему організації
навчально- виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо
навчальних можливостей учня з ООП. • Працювати відповідно до розробленої
системи |
• Регулярно зустрічатись, щоб обговорити
досягнення учня з ООП. • Обговорити реальний етап навчальних досягнень учня з
ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР |
• Працювати відповідно до системи організації
навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та
очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП. • Документувати та звітувати
вчителю (за потреби) |
Навчання • Виконувати плай уроку, проводити
навчання згідно з цим планом. • Спостерігати за процесом навчання, за потреби
допомагати учням з ООП. • Залучати учнів з ООП до виконання окремих видів
діяльності спільно з класом. • Моделювати навчальні методи та належну мову. •
Надати асистентам ресурси |
• Чітко висловити результати та обмінятись
досвідом. • Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати,
виконання завдань ІНП. • Обговорити розташування робочого місця. • Обговорити
необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП |
• Проводити додаткове пояснення учням з ООП ,
адаптувати завдання, враховуючи можливості учня з ООП, корегувати їх
навчальну діяльність. • Спостерігати за їх діяльністю. • Формувати та сприяти
закріпленню конкретних умінь, навичок. • Сприяти розвитку зв’язного мовлення
учнів з ООП (під керуванням учителя) • Вести спостереження, надавати вчителю
об'єктивну інформацію щодо навчальної діяльності учнів з ООП |
Оцінка • Слідкувати за прогресом учнів з ООП та
оцінювати його. • Слідкувати за виконанням ІНП |
• Обговорити спостереження. • Обмінятись
інформацією. • Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП, ІПР (чи внесення
змін) |
• Спостерігати за поведінкою учнів та надавати
інформацію вчителю. • Збирати та записувати дані для подальшої оцінки учня,
внесення доповнень до ІНП. • Вносити пропозиції вчителю щодо завдань,
розроблених для учня з ООІІ |
Звітування • Звітувати перед батьками та шкільною
командою |
• Обговорити інформацію про учня. • Дотримуватися
конфіденційності |
Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня
з ООП, його досягнень та потреб. • Звітувати перед вчителем стосовно
поведінки учня та наслідків |
Мати інформацію про поточний стан справ |
• Обговорювати інформацію про поточний стан справ |
Брати участь у підготовці інформації про поточний
стан справ |
Примітка: діти з ООП – особливі освітні потреби;
ІНП – індивідуальний навчальний план; ІПР – індивідуальна програма розвитку. |
Немає коментарів:
Дописати коментар