Запитання щодо документації асистента вчителя в інклюзивному класі одне з найпоширеніших та мало унормоване в українському законодавстві. На сьогодні немає чітко затвердженого переліку обов’язкових документів для асистента вчителя. Чому так? Відповіді можна знайти в наказі МОН від 25 червня 2018 №676 року “Про затвердження інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти”.
Отже, нова Інструкція унормовує загальні засади ведення діловодства у
закладах загальної середньої освіти. Відповідно, на її підставі заклад освіти
затверджуватиме власну.
Такий підхід максимально розширює повноваження й індивідуалізує потреби
закладу освіти в документуванні інформації, пов’язаної з прийняттям
управлінських рішень, й убезпечує освітян від надмірних вимог щодо
обов’язкового зберігання документів, що втратили актуальність.
Інструкція не містить переліку обов’язкової для закладів освіти ділової
документації.
ІПР. Основний документ (річний план роботи асистента
вчителя) – індивідуальна програма розвитку, яку пишуть на кожну
дитину з ООП індивідуально впродовж 2-х тижнів від початку навчання (“Примірне
положення про команду психолого-педагогічного супроводу”, наказ МОН від
08.06.2018, №609). Асистент вчителя разом з вчителем класу оцінює рівень
досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР.
Зведена таблиця (розклад уроків / вид діяльності). Оскільки
допомога асистента вчителя може бути необхідна не на всіх уроках, у зведеній
таблиці (розкладу та видів діяльності) можна відзначати, на яких саме уроках
асистент вчителя має активно працювати в класі, а на яких може займатись
адаптацією матеріалів та заповненням необхідних документів.
Графік роботи асистента вчителя (залежно від робочого
навантаження). На кожен інклюзивний клас виділяється ставка асистента
вчителя в розмірі 25 годин на тиждень. Цю ставку можуть між собою ділити два
асистенти вчителя, відповідно по 12,5 годин на тиждень. У такому випадку буде
зручно вести графік роботи асистентів вчителів.
Журнал спостереження. Одними з основних функцій асистента учителя є:
– спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей,
схильностей, інтересів та потреб;
– оцінка (спільно з вчителем) рівня досягнення кінцевих цілей навчання,
передбачених ІПР;
Для збору цієї інформації доречно вести журнал спостереження.
Стандартизованої форми такого журналу немає.
Приклад журналу спостережень.
Журнал
спостережень
Асистента
вчителя психолого – педагогічного супроводу
Дитини
з ООП
П.І.
дитини
Клас
Назва
навчального закладу
Дата |
Назва предмету |
Академічні навички. Поведінка |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
Варто зауважити, що зміст журналу може змінюватись залежно від цілей
спостереження. Для кожної дитини рекомендовано вести індивідуальний журнал
спостереження.
Портфоліо дитини –
папка з роботами дитини (малюнки, аплікації, робочі зошити, роботи на
роздруківках). Усі матеріали, які допоможуть визначити прогрес дитини в
освоєнні навичок наприкінці певного періоду (півріччя або навчального року).
Варто зазначити, що перелік усіх необхідних документів для ведення
асистентом вчителя, може бути вказаний в його посадових обов’язках.
Немає коментарів:
Дописати коментар